ANU produkter

tisdag 17 maj 2011

Öppning av secondhand butik

Igår var jag  på en efterlängtat öppning av en second hand butik i slummen där jag arbetar. För er som kommer ihåg så skrev jag ett inlägg i augusti läs här om att vi höll på att göra i ordning i butiken inför premiären den första september. Det blev ingen öppning i September och inte heller i oktober utan öppningen blev igår. 9 månader senare.



Anledningen till att det dragit ut på tiden är att registreringen av butiken inte gått så smidigt samt att de som varit ansvariga för registreringen inte haft det här projektet som prio ett.Men med påtryckningar från de ansvariga i 3D så är den invigd och i morgon kommer första försäljningsdagen att vara.

Det kom en hel del folk som var nyfikna och ville se.  

Saxen var fint dekorerad

Det hölls ett litet tal och sedan fick en volontärkollega klippa bandet och sedan stormades butiken av allt folk. Mycket intressant tillställning. 

Bandklippning

De hade gjort det jättefint med ballonger och blommor

Jag kommer inte jobba med butiken som det var tänkt från början eftersom det dragit ut på tiden och jag hittat andra skaer att syssla med och att det nu är ett lite annat upplägg än vad som sas från början. Jag är inte så ledsen för det men kände ändå att jag skulle vara med på det här "historiska" ögonblocket.

Once Again, A second hand shop, entré

En hel del leksaker som har skänkts från div håll. 

Inne i butiken

En just pose
Kommer man med en kamera till de här området kommer man alltid hem med massor med såna här bilder, jag kanske har sagt det förut men de gillar att vara med på bild, konstasnt får man höra -madam foto,  så pekar de på sig själva och ställer sig nästan i givakt och ser allvarliga ut eller så blir det som killarna på bilden en just pose för att sedan vara snabba och titta på bilden i kameran.

2 kommentarer:

  1. Anette och jag kommer. Vi gillar second hand butiker. Kan ta med lite grejor också ;) Kram från moster Karin

    SvaraRadera
  2. Haha ni är så välkomna! Tyvärr tror jag inte att sakerna håller så bra klass som vi är vana vid, men det är ju billigt och det är alltid skoj.

    SvaraRadera