ANU produkter

måndag 5 december 2011

Golfhelg

I helgen har vi inte gjort så mycket annat än att varit på golfbanan både lördag och söndag. Jörgen kände att det var lika bra att köra båda dagarna då det kommer vara ett tag till nästa gång, närmare bestämt början av 2012.
I lördags blev det bara en 9-håls runda eftersom det var en tävling på banan vi var och då skulle vi få vänta ganska länge innan vi kunde gå vidare. Men för min del gjorde det inte så mycket för det var nog en av de sämsta rundorna sedan jag började spela. Inte bra för självförtroendet, medan Jörgen gjorde en grymt bra runda så han tyckte det var lite jobbigt att vi inte kunde fortsätta. På vägen hem stannade vi till på en sport affär och fyllde på bollförrådet. Blir en del bollar som av någon anledning försvinner på banan. Vem kom på att lägga massa vattenhål efter banan? det blir tyvärr dyrt i längden nu när man är nybörjare.



På eftermiddagen blev det lite slappa innan vi åkte iväg till några vänner på middag vilket behövdes för att få upp humöret. Mycket trevlig kväll med mycket skratt och god mat. det blev dock en tidig kväll eftersom vi skulle upp och spela dan efter. Man vill ju försöka vara i form när det vankas golf.

Igår var det golfbanan igen tillsammans med en liten skara svenskar. Lite bättre gick det för mig men långt ifrån bra. Jörgen gjorde en halv bra runda men jag tror inte det var så illa. Han jämför sig lite med dem som spelat i sådär 20 år och då är det klart att han känner sig dålig.
Jag såg min första vilda orm i Indien, vilket inte var så läskigt som jag hade befarat. Caddyn ropade glatt att det var en orm och erbjöd sig att hämta den till oss. Medan jag gjorde klart för honom att här hämtas inga ormar utan nu försöker vi koncentrera oss på spelandet istället.
Ormen ringlade alltså i snabb fart från oss så det var ingen fara, dessutom var det "nog" en ratsnake som inte är så farlig. Men jag bryr mig inte om om ormar är farliga eller inte i min mening är det bara äckliga djur oberäkneliga och slingriga. Behöver jag säga att jag är rädd för ormar. Får ilningar genom kroppen bara av att skriva det här.

En bra helg som avslutades på soffan med en film som jag nog lyckades somna till, som vanligt. Mycket trött blir man av att spela två dagar i rad. Värmen tar p krafterna och koncentrationen. Men så skönt det är att komma ur stan och få lite "frisk" luft och lugnet och tystnade som är på banan. Det är det närmsta "mumma för skälen" man kommer här för tillfället.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar