ANU produkter

fredag 9 december 2011

Full vecka

Den här veckan har känts både lång och kort. Det har gått fort med tanke på att den varit full med aktiviteter och massor med saker att göra och ordna med inför Sverige resan. Samtidigt som det kännts som en evighet tills det att vi ska åka. Alltid lika konstigt att åka till Sverige och träffa alla där hemma. Känns inte som det var så länge sedan sista men fem månader är ändå ett tag.
Några julklappar är redan är klara och idag delas de ut till personalen.


I veckan har det blivit en del julklapps inköp. I tisdags tog jag och en kompis en tripp till ett nyöppnat köpcentra. Som alltid här öppnas shopping mallen med pompa och ståt men sen är det knappt några butiker som öppnat. Jag tror dock att det kommer bli ett nytt favorit ställe för dem som bor kvar här när det är helt färdigt och alla butiker som ska öppna har öppnat. Bästa av allt för de som bor kvar är att butikskedjan Zara har slagit upp portarna för första gången. För alla där hemma kanske det inte låter så wow men för oss här är det en stor händelse och det har varit efterlängtat.

Den här skylten kunde man hitta på shopping centret. Ja varför inte och det sätmer i det här landet. I nästan varje butik sår det någon och öppnar dörren åt en när man kommer. Det är nästan så att jag förväntar mig det överallt så ibland stannar jag till och tittar på dörren och väntar på att någon ska komma. Ett tecken på att man varit här ett tag.

I onsdagskväll var jag på en traditionsenlig filmkväll hemma hos en volontärkollega. Detta gör vi som ett välgörenhetsevent. Alla som kommer måste betala 500rp som går till projektet i slummen. Innan filmen brukar vi äta en bit mat och alla får i uppgift att ta med sig en rätt. Lite prat och trevligt umgänge innan filmen drar igång. Vanligtvis brukar vi titta på en filmer som har ett budskap eller verklighetsbaserade och ganska tunga, alltså inga direkta "hollywood filmer" och på sista tiden har det blivit en del tårar i biosalongen så den här gången hade vi bestämt oss för en "feel good" film och det blev Love Actually. En film jag kan titta på många gånger.
Nu står resväskorna nästan färdig packade och idag ger  jag mig ut för en sista runda på stan för att ordna med de sista klapparna. Ikväll bär det av mot kallare breddgrader, familj och vänner. Ska bli så mysigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar