ANU produkter

måndag 28 november 2011

Glad första advent!

Igår var det visst första advent. Vilket man inte riktigt kan få en känsla av här i Indien. 20 grader varmt,  viserligen regn och ruskt som man inte är van vid men annars är det inte mycket som kan på minna en om att det faktiskt snart är jul mer än att man läser på nätet och ser bilder.  Men skam den som ger sig. För att sparka igång julen och få upp stämningen lite träffades vi ett gäng svenskar hemma hos en svensk familj och firade in advent.



Det blev ett mindre julbord med diverse läckerheter som vi alla hade bidragit till, knytis när det är som bäst,  man kunde hitta janssonsfrestelse, köttbullar, gubbröra, vörtbröd, rödebetsallad, glögg, pepperkakor, risgrynsgröt ock lite därtill på bordet och allt smakade ljuvligt. Jag hade gjort ischoklad och knäck vilket också mottogs med stor aptit. Med vissa godsaker i gömmorna, leveranser från Sverige och lite fantasi så går det alldeles utmärkt att få ihop ett julbord utan IKEA. Det som kanske ändå kändes lite saknat i allt det här var nog julmust och julöl, men det kommer jag ändå överkonsumera när vi kommer hem om några veckor så det gick utmärkt utan.
Ett nytt inslag i adventsfirandet för min del blev den inledande femkampen som blev en spännande match. Alla deltog efter sina förmågor och det var riktigt skoj, men kanske mest för alla barn.Här har ni mig "in Action" Inte för att jag bidrog med så många poäng till laget men kul var det.

Ålderspannet under kvällen var från 6månader till 65år så det var en otrolig blandning på folket men oj så trevligt vi hade det.
Tack till det fantastiska värdparet som hade ordnat det så julfint hemma hos sig och som tog i mot oss 36 gäster. I såna här fall hade jag önskat att jag kunnat säga att nästa år blir det hos oss men som ni förstå så blir det inte så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar