ANU produkter

tisdag 1 november 2011

F1 och hård rock

I söndags hade vi ett hårt program. Två historiska saker fick vi vara med om en via tv och en i verkligheten. Den på tv var att titta på Formula 1 lopp. Det var ett histiorkt ögonblick eftersom det var Indiens första arrangerade lopp på den nybyggda banan utanför Dehli. Det har varit stora nyheter i pressen och man själv har undrat om de skulle hinna färdigt med banan i tid. Dagarna innan har vi följt förberedelserna med spänning och i Söndags när själva loppet gick tittade vi. Eller Jörgen tittade och jag med ett halvt öga. På kvällen var det konsert. 
METALLICA!!! Rockar fortfarande eller vad man nu säger. Det hade jag aldrig trott att min första Metallica konsert skulle bli i Bangalore, Indien. Inte ens att jag skulle på en Metallica konsert men nu har jag varit där och det var otroligt bra. Dock kunde jag inte sjunga med i så många låtar men några av de sista låtarna blev man ändå lite nostalgisk av.
Arrangemanget var väldigt bra, vi var lite oroliga att konserten inte skulle bli av då den i Dehli på fredagen blivit inställd på grund av säkerhetsrisker. Men som tur var hade de nog lärt sig och det kändes väldigt bra att vara där. 
20000 personer var där för att rocka så  det finns visst en hel del rockers här i Bangalore. Roligt att se Indierna på de här viset, hårfärgen hade de automatiskt men inte längden på håret annars var det ganska rockigt. Inte konstigt att man kände sig ännu mer fel placerad. Jag hade inte ens en svart t-shirt på mig. Men sticker man redan ut spelar det ingen roll vad man har på sig.  Vi stod långt bak men det gjorde inte så mycket då vi kunde se över alla andra. 
Rocken roll!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar