ANU produkter

torsdag 17 november 2011

Bröllopsdag

I måndags firade vi två år som herr och fru. Det firades med stil på ett av stans femstjärniga hotell tillsammans med några vänner.
Jag hade pinsamt nog missat det. När Jörgen i Söndags föreslog att vi skulle ut och äta på en  restaurang på mångdagskvällen så förstod jag inte till en början. Men när jag fick tänka till en stund trillade poletten ner men då var det för sent, så nu kommer jag få äta upp resten av livet tror jag. Men jag skyller på att jag är så dagblind här. det finns inget man kan binda upp datumen på. Jörgen hade visserligen lagt in en påminnelse på sin telefon så han fuskade lite.


Vi började med att skåla med champagne hemma hos oss

 innan vi begav oss iväg till restaurangen som har italienskt på menyn och det innebar mycket och god mat.

Till förrätt blev det osttallrik som vi alla delade på

Varmrätt den godaste Angusbiffen i stan.

och till efterrätt blev det choklad ravioli. Så himla gott.

Till det serverades ett gott glas vin. Så tokigt har vi det här. Men det gäller att passa på för att äta sån här måltid på ett sånt stället hemma skulle ruinera oss men här kostar det som en varmrätt vanligtvis kostar i Sverige. Så det är klart man passar på och unnar sig lite mellan varven. Tur att man har lite att fira mellan varven så man får riktig anledning till att äta så gott.
När vi kom ner till foajen toppade vi med en skål karameller. De största skålar jag sett med godis.

Nästa år får jag ta revanch med att komma ihåg den här dagen. För som någon sa till mig här att är det bara den andra bröllopsdagen är det väl lite väl tidigt att glömma bort den och ja det kan jag hålla med om. Men tur att min älskade man har sin telefon och kan påminna oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar