ANU produkter

torsdag 20 oktober 2011

Tillbaka i Bangalore

Nu är vi tillbaka i Bangalore efter tolv fantastiska dagar på Borneo/ Malaysia. Att komma hem från semester inbär även för mig massor med arbete en full mailbox som måste rensas och besvaras.
Vi landade sent på tisdag kvällen och i går onsdag åkte jag direkt till ANU för att jobba lite i slummen. En sen lunch med Jörgen och hans kollegor innan det var dags att försöka ladda upp köksförråden lite så vi kunde få lite frukost i morse.

På kvällen var jag iväg på middag med vår nystartade svensk "klubb" för norra Bangalore. Lite som en syjunta fast utan några syprojekt men med massor med skvaller och uppdateringar på vad som hänt sen sist. Det bjöds på god mat och dryck. Men eftersom jag var lite sliten från resan blev det en tidig kväll.



I dag på morgonen har jag varit på ett informationsmöte för framtida volontärer där jag fick berätta om vår roll som volontär i ANU projektet. Lite jobbigt var det, då jag kände mig lite oförberedd fast jag förberett mig lite innan..  Varför blir jag alltid så nervös för att prata engelska inför folk. Jag borde ha vant mig vid det här laget. Men när allas blickar vänder sig mot mig och jag ska försöka få ur mig lite engelska så får jag någon slags tunghäfta. Men det gick väldigt bra och det känns alltid skönt efteråt när man gjort det och det verkar som jag fick fram det jag ville. Får nu se om någon av de som var närvarande på mötet nånsin kommer börja som volontärer. Jag hoppas jag inte skrämde dem allt för mycket.

På eftermiddagen idag har jag skrivit för brinnande livet. Svarat på mail skickat nya mail och så vidare.
Så även jag kan vara upptagen med andra saker än bara att springa på luncher och shoppa .

uppdatering om resan kommer det lovar jag. Men jag har en del bilder att gå igenom och ordna med innan ni kan få se och höra hur vi haft det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar