ANU produkter

torsdag 25 augusti 2011

Packa!

Kommer ni ihåg den där gamla reklam gingeln för seven eleven som gick för flera år sedan, nu skulle jag vilja använda den, thanks heaven (7/11) Dechatlon. Vilken räddare i nöden. Vi hittade en del bra att ha saker där så vi kan klara oss de första dagarna på vårv stundade resa. 
Men jag trodde ett tag att jag skulle se ut som killarna i Cool Running först, dra fram till 4 min så förstår ni vad jag menar. 


Men som tur är behöver vi inte se ut som dem, eller nästan kanske, klar för att åka till kallare breddgrader. Skidutrustninge tar vi på plats resten har vi med oss.
Underställströja, fleece, jacka, mössa, vantar och kängor. Det räcker väl? Man kan tydligt se vad som inte fanns att få tag på här.

Ja att packa till en kall semester när man bor här och varit "smart" och tagit med alla varma saker hem är inte helt lätt. Efter en del letade i garderober och butiker har vi nu lyckats kompletera vissa luckor i packningen. Dock en bit kvar men i första hand ville vi ha kläder så vi klarar de första dagarna. Sen får vi köpa mer på plats. Skidbyxor ska visst gå att hyra om man vill. Jag behöver ändå nya eftersom de jag har i Sverige ändå blivit för små av någon konstig anledning.

Jeansen har jag fått damma av samt de få stickade tröjor jag har här. Några lättare vantar och mössa har vi också hittat.
Ojoj nu ser jag verkligen fram mot vår resa ni anar inte hur roligt jag tycker det ska bli att få åka lite skidor. Men en fråga återstår : hur (väl)tränad är man egentligen för det här? Det återstår att se.
 Fortsättning följer.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar