ANU produkter

onsdag 17 augusti 2011

Independensday och planering

Nu trivs man som fisken i vattnet. Fullspäckade dagar med diverse aktiviteter, planering av kommande aktiviteter och resor samt förberedelser för besök om några veckor.

I måndags var det Indiens självständighetsdag vilket vi firade med att åka och träna golf eftersom Jörgen hade en extra ledig dag.  Innan vi åkte iväg deltog vi lite spontant från balkongen i den ceremonin som de anordnat nere på gården.



I år firade nationen 64 år som självständiga, men det förvirrade oss lite. I tidningen kunde vi läsa 64 år och i min huvud räkning var det 64 år sedan, men när vi tittade på sändingarna från ett regnigt Dehli stod det 65 år.. Lite oklart i hur man räknar på det där. De blev i alla fall självständiga den 15 august 1947 sen får man räkna lite som man vill.Jag läste på lite om det där och det har inte vari helt smärtfritt att bli självständiga.
 
Kul ändå att de gör en ceremoni på gården, kan bero på att han som är chef för vakterna som vaktar gården är gamal militär och han vill hålla traditionen i liv vilket jag tycker är bra. Även som förra året var det en parad på stans paradplats mer centralt inne i stan. Men kl 7 en ledig dag lockar inte att gå upp för att titta på parad. Så även i år missade vi det firandet. 

 När vi kom hem från golfbanan fick jag ett ryck och började baka kanelbullar, frallor och bagels. Alltid roligt att ha lite i frysen. Tyvärr hade jag kanske jag lite för höga ambitioner och det blev, till utseendet, inte så lyckade saker. Men smaken verkar ändå vara helt ok.


Igår hamnade jag på en heldag ute i "förorten" Whitefield tillsammans med en ny svensk bekantskap som jag ska jobba med i ett nytt volontärjobb i en skola. Det blev lite planering men också en hel del annat prat. Mycket roligt att man genom volontär jobben hittar nya människor.

Annars är vi nu i full färd med att planera en stundade skid(!)resa till Nya Zealand, just nu innebär att vi måste försöka ordna med en del kläder och saker till det. Vilket inte är helt lätt i det här landet. De varma kläder jag haft här har jag tagit med hem till Sverige i olika omgångar då jag insett att det inte behövs här. Men vad fel jag hade. Det var inte direkt planerat att vi skulle åka på skidsemester härifrån men impulsiva som vi är hängde vi på när frågan kom upp från kompisar. Önska mig lycka till, tur ändå att det går att hyra det mesta nu för tiden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar