ANU produkter

söndag 7 augusti 2011

Lördagsnöje

De senaste lördagarna har vi spenderat på Golfbanan, nu är det verkligen hårdsatsning för vår del för att lära oss att spela.
Under veckan har Jörgen vilat foten med ett mål i sikte och det vara att vara så pass bra att han skulle kunna spela igår. Det har gått bra med hans fot, vila under veckan och en linda runt foten igår så det gick bra att gå en 18 håls runda.
Mitt livs första 18 håls runda vilket var riktigt tufft i värmen och koncentrationen som krävdes för att slå bättre vid varje hål, jag var grymt trött igår kväll kändes som en ångvält kört över mig. Men en skön känsla när man är trött för att man varit ute en hel dag och varit aktiv.

Jag har börjat ta lektioner än så länge har jag avverkat tre lektionstillfällen, men jag har lång väg kvar att gå. Inte lätt att vrida kroppen lätt vara avslappnad och ha fart i klubban samtidigt som jag måste titta på bollen, slå rakt och inte ta i för mycket på puttningen ja det är en hel del att tänka på men varför ser det så lätt ut för alla andra? 

Utrustning är ju det lätta att fixa så vi har fått fler kommentarer om att vi ser proffsiga ut och det gör inte saken bättre, eftersom vi spelar ganska illa. Men jag skyller på arbetsskada har man inte rätt utrustning kommer man inte lyckas. Därför införskaffades ett set klubbor till mig ganska fort när vi kom tillbaka hit, funktionskläder är ett måste då man svettas en del. Ordentliga skor måste man ha så det köpte vi redan i Sverige för att vara säkra på att få ett par som fungerar bra.
På den banan som vi spelar på måste man alltid ha en caddie med sig. För oss är det bra då caddien kan komma med tips och hjälpa oss att bli bättre. Men det är grymt frustrerande när jag inte gör som de säger för när jag gör som de säger går det mycket bättre. Deras tips är bra och jag uppskattar det verkligen att ha dessa duktiga killar med mig på banan men jag är en sån som vill kunna från början och blir galen om det inte blir bra från början så just nu ligger mycket i mitt mentala att komma vidare. Ta till mig det de säger och faktiskt sätta in det i rörelserna. Övning ger färdighet som det så fint heter.
 Här ser ni min caddie som jag hade igår och en hund.

 Det springer en hel del hundar runt på banan. Och de håller till vid "sina" hål.  Till exempel i en bunker vid ett hål håller det till ett helt gäng, igår såg vi en hund som låg och sov mitt på banan ganska farligt för den eller så känner den på sig när det kommer en boll i närheten och flyttar på sig. Vid ett hål igår sprang det runt två små söta hundvalpar som vi nästan träffade med bollen. Jag undrar  hur många hudar som skadas och vad som händer om jag skulle träffa en hund med bollen, det återstår att se nu tror jag inte att jag kommer träffa men undran finns.
En skön dag på banna med andra ord som ni ser på bilderna är det grönt och fint och ett otroligt lugn så det här är en perfekt avkoppling på helgen. Hej hej golfbränna, det moderna ordet för bonnbränna, som vi också har skaffat oss.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar