ANU produkter

tisdag 2 augusti 2011

Ajajaja

Gubbar ska inte sporta eller vad brukar man säga? Igår när Jörgen skulle spela squash med en granne gick det riktigt illa. Han landade på foten, inte som man brukar rakt ner utan i vinkel så det blev en rejäl stukning. Resten av kvällen blev det sjukstuga hemma, jag försökte på bästa sätt ta hand om honom.

                         

Vi lindade in foten med ispåsar för att kyla och vi försökte linda med det vi hade. För att inte göra slut på de nyinköpta lindorna kom vi på idén att använda en gammal elastisk binda som försvaret tillhandahöll med. Inte det bästa men bättre än inget. Just när jag skulle öppna fick jag någon slags nostalgi känsla vore det inte dumt att öppna den här välberesta packen (den har legat i Jörgens Datorväska och åkt runt halva jorden) och en gång för alla göra slut på den. Visserligen tvivlade vi båda på dess sterila funktion i dagsläget efter 24 år i paketet.
Vi tackar försvaret för den och  Jörgen fick även i smärtans stund visa sina kunskaper i vad alla delar från kompressen användes till. Han informerade om man fått en pinne i magen skulle man till exempel  använda ett tygstycke för att få distans till pinnen när man lindade.


 Som sagt försökte jag ta hand om den skadade på bästa sätt. Det blev därför en omgång kakor bakade. Eller de hade jag redan börjat med när han kom hem skadad. Dessa kallas visst jitterbugg, ser inte riktigt ur som bilden i receptet men de smakade gott och det är ju huvudsaken.
 Idag åkte vi en sväng till sjukhuset, så Jörgen fick se lite av den Indiska sjukvården, allt gick väldigt smidigt på 1,5 timme hade vi hunnit med två omgångar röntgen lite prat med läkaren där emellan och lite väntan. .Inget brutet utan bara en ordentlig stukning. Så nu är det högläge och vila som gäller. Lite kakor kommer säkert också slinka ner om jag känner honom rätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar