ANU produkter

onsdag 27 juli 2011

Förberedelser

Vad passar inte bättre än att planera och förbereda kommande volontärjobb nu när mannen är ute på resande fot och inte så många andra här som man kan hänga med? 

Idag har jag haft pysselverkstad och jag är i mitt esse. Det är kanske tur ibland att min nivå inte är så avancerad då det inte går att förbereda alltför svåra saker. 
Det svåraste hittills har nog ändå varit att hitta allt material, en del åkande och letande har det blivit och då har jag ändå inte hittat piprensare. Verkar vara ett svårt uppdrag men jag har inte gett upp än. 
Jag har varit runt på de stora kedjorna och idag var jag även till de sk "hål i väggen" affärerna på en bakgata till en känd shoppinggata. Riktigt roligt att gå på dessa gator då man verkligen kan hitta allt möjligt. 
Jag brukar kalla de affärerna för behovsaffärer inget man går in i och kikar runt och blir inspirerad att köpa utan man måste fråga efter det man vill ha och väldigt ofta har de det man letar efter, i någon låda eller långt in på en hylla.  När jag åker till såna ställen brukar jag förbereda mig och skriva en liten lista med de engelska orden annars brukar det vara svårt. Visst några gånger har jag lyckats genom att försöka förklara men då har vi pekat på nästan allt de har i butiken och lite därtill innan man hittat det man söker. Men ibland har de inte en aning om vad man letar efter så det är inte alltid de engelska orden räcker heller. Men det är ju lite av grejjen att vara ute och handla så bara jag är inställd på det så är det bara roligt. 

Efter min, idag lyckade, runda kom jag hem och satte igång att tillverka. Här är resultatet av dagens kreativa stund. 

Jag är inte så konstnärlig av mig men jag har försökt och känner att det är den här nivån jag klarar av och känner mig ganska nöjd ändå. Nu får jag hoppas på att mina volontärkollegor tycker att jag kommer med bra idéer och om de inte gör det så spelar det inte så stor roll, jag har haft en rolig och kreativ stund idag i alla fall. Jag har även fler idéer som jag ska försöka få ut också men det får jag fortsätta med någon annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar