ANU produkter

söndag 26 juni 2011

Moderatbandy

Nu är det definitivt bestämt. Jörgen och jag ska börja spela golf. Eller Jörgen har mer eller mindre redan börjat spela. Härom degen var vi nämligen iväg och köpte ett sett med klubbor till honom, och min gamla kollega som hjälpte oss sålde även påp en del andra bra att ha saker också.



Vi tog ett beslut om det här för några veckor sedan då vi nu insett att det är ett bra sätt att komma ut och röra på sig och vara lite mer social i Indien. Då jag under en längre tid saknat möjligheten till att komma ut i naturen och göra något roligt på helgerna i Bangalore insåg jag att det här verkar vara det enda sättet som kan fungera som ett bra substitut till det.
Helgen innan vi åte till Sverige var vi ut till en driving range på en golfklubb utanför Banglore och då sa jag att i Juli när vi kommer tillbaka ska vi ta lektioner. Men Jörgen är lite mer ivrig när det kommer till saker han verkligen vill göra. Ha satte sig på en gång och tittade på Youtube och tittade på instruktionsvideor, på söndagen efter min fest var han ute i spöregnet med en kompis och fick lite tips och nu är det det ända han pratar om.

Som sagt var vi därför iväg och köpte klubbor.
 Direkt efter vi varit och köpt klubborna drog vi ut till golfbanan.
Då jag har lite svårt att komma igång utan en instruktör som kan tala om för mig vad jag ska göra, kör Jörgen bara på han har också hört att han är en naturbegåvning så det lever han lite på nu. Jag tror han har fått en dröm om att bli proffs på den Indiska touren som tydligen inte ska vara så svårt. 
Själv tog jag rollen som fotograf istället. Visst jag försökte också få iväg lite bollar med varierat reultat.

Nu får vi se hur det går med hela det här projektet men jag hoppas att vi ska få några härliga dagar på banana så småningom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar