ANU produkter

torsdag 23 juni 2011

30års fest

Mitt hela fokus när vi landade i Sverige var att förbereda min fest som jag hade i lördags. I veckor har jag suttit i Indien och försök planera allt. Men vissa saker är ändå svårt att planera när man är så långt borta. Men med mina älskade listor och en del deglierande blev det genomförbart och en mycket lyckad fest.




Fredag morgon skjutsade jag Jörgen till jobbet och jag åkte vidare till ICA maxi. Nästa härliga känsla att kunna handla allt (förutom starka drycker) på ett och samma ställe. Jag var visserligen lite tidspressad men lite hann jag ändå gå runt och njuta lite av utbudet. Vidare och hänga på låset till Systemet med Tjoffe och Stoffe. Sedan hem till mamma och pappa och röja runt. Jag och mamma hann med mycket på fredagen och det var skönt att ha så mycket som möjligt klart. Potatsisallader, såser, tårtor, paj och skära kött allt gick som på löpande band. 
En del telefonsamtal för att rodda de sista sakerna gjordes också för att få ordning på allt. 

På lördagen fick jag mycket hjälp av min familj för att få färdigt allt innan alla gästerna kom. Mina syskonbarn hjälpte till att plocka blommor till borden, vilket inte var helt lätt för dem. När de kom in efter en stund med varsin blomma och jag förklarade för dem att vi måste ha många blommor fick jag till svar att alla blommor var slut. Inte lätt att få svåra uppdrag. Efter lite mer letande och hjälp av sin morfar hittade de mer.
Lite mingel innan middagen kunde vi göra ute eftersom solen var beställd.





 Tyvärr drog det lite kallt men men det hade jag räknat med så alla var förberedda på att ha varma kläder på sig och grillningen gick jätte bra ute. Två grillar och massor med kött och grönsaker gjorde det till en riktig grillfest.


Middagen avnjöts visserligen inomhus. 


En helt fantastisk kväll med familjen och vänner. Tack alla som kom! Såååå himla roligt att träffa alla. 
Vill även tacka för allt bidrag till 3D jag återkommer med resultatet angående det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar