ANU produkter

tisdag 21 juni 2011

Hektiska dagar

Nu har vi som många redan vet landat i Sverige och det har varit några hektiska dagar vi mötte här. Nu har det lugnat ner sig något och man hinner förstå att vi faktiskt är här och dagarna börjar så smått bli fyllda med besök och kära återseenden.
Vi landade i torsdags eftermiddag, fick åka Arlanda express in till centralen för att där kunna hämta en hyrbil. Gick mycket smidigt under en timme tog det från det att vi klev av planet och hämtade bilen. Vilken härlig känsla att hämta en bil och köra själva, det är så svårt att förklara den känslan man har när man kan köra själv. Vilken frihet. Trafiken fungerar men en stund undrade när Jörgen skulle tuta när han körde om en lastbil som förövrigt var stor, fin och såg välmående ut.



Första stoppet efter att vi hämtat bilen blev gyllene måsen för att avnjuta en god köttig och onyttig middag. Men att det kan smaka så gott.
Mätta och belåtna drog vi vidare till Södertälje och lägenheten vi skulle hyra

Tyvärr hade det blivit lite missförstånd med lägenheten vi skulle hyra så det fick bli en natt på hotell eller ja det fortsatte över helgen eftersom jag inte kände att det var något jag kunde engagera mig i eftersom jag  hade fokus på lördagskvällen, då jag planerat min 30 års fest.

En annan sak som jag suktat efter de senaste veckorna i Indien var glass så det fick bli nästa sak att köpa och glufsa i sig.  Just en tip top har jag drömt om under flera veckor så det var givet att det blev just den.  Ljuvligt!

Nu kanske det låter som det bara är mat och ätbara saker man längtar till när man kommer till sverige men det är så mycket mer. Det ätbara är det lättaste att ordna med när man landar och är trött och hungrig. Sedan kommer allt annat. Jag har även hunnit dra i mig den friska luften och blivit hög på den allmänna känslan som är här. Det gröna gräset, renligheten och lugnet som råder.
Sen är det självklart min familj och vänner som ligger högt på listan på saker man saknar, men dem betar man av dag för dag då man är hemma. På kvällen var vi hem en snabbis till mina föräldrar för att krama om dem. Mycket härligt att träffas. Men då var vi väldigt trötta
Klockan nio på kvällen sov vi båda som små grisar efter nästan ett och ett halv dygn utan någon sammanhängande sömn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar