ANU produkter

lördag 7 maj 2011

Blommor

En rolig sak här i Indien är det här med blommor. För några veckor sedan när vi skulle iväg till ett par kompisr ville jag ta med mig lite blommor. Jag sa till min Chaufför när vi åkte att vi skulle stanna om vi hittade någon florist. Lättare sagt än gjort, nästan ända framme hos kompisrna hittade vi en shop eller ett "hål i väggen" som vi kallar dem här.


Jag hoppade ut och sa att jag ville ha lite rosor och något grönt i när han förstått att det var en bukett jag ville ha blev det fart på en av killarna.

Han ordnade klippte fixade och gjorde en super fin bukett med 20 rosor i och lite grönt. det lindades en del tape runt stjälkarna och sedan var det folie runt och avslutningsvis lite vitt band runt. Allt detta med jobb och blommor betalade jag bara 100rp = 14sek.


Helt fantastiskt, då börjar man undra varför jag inte har mer blommor hemma när man kan köpa färska för så lite. En sak är nog för att jag är slö, en annan kan vara att jag inte har någon nära så det bara är att svänga förbi. Visst jag har en liten som ligger lite gömd precis i närheten men om man inte är på väg dit är det inget man stannar till på i farten. Men lite nu och då blir det ändå lite blommor i lägenheten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar