ANU produkter

torsdag 17 februari 2011

Tråkiga tider

Just nu sitter jag och väntar på att Jörgen ska komma hem från sin resa. Flygen har varit försenade i dag så det blir en sen kväll det här. Kl är nu 00.00 Men vad gör man inte för sin man när han inte har någon nyckel.

Den här veckan har har varit fullspäckad mest med studier. Flera undrar vad det är jag pluggar. Just nu är det Industriell företagsekonomi på halvfart. För stunden känns det som jag tagit mig vatten över huvudet. Men jag hoppas och hoppas att det ska släppa lagom till tentan så att jag förstår allt eller åtminstone det viktigaste.
Matte var länge sedan jag använde så bara det är en lite svårighet.

Just den här tiden är för mig lite trist eftersom fler av min närmsta vänner här i Bangalore flyttar hem eller vidare till andra länder med nya uppdrag.
En av dessa är Kristin. Jag har skrivit om henne tidigare det är min roadtrip vän.
Kristin och jag flyttade hit samma tid så när som på en vecka. Vi har under det här året befunnit oss i samma stadie hela tiden och det har varit till stor hjälp eftersom vi har hamnat i samma situationer vid nästan samma tid punkter. Från början var tanken att hon och hennes man skulle vara här i två år och vi i ett men nu har vi bytt. De åker hem efter ett och vi blir kvar. Det var inte riktigt med i min planering.
Kristin på en av våra resor


Igår träffade jag Kristin över en kaffe och vi satt och pratade i flera timmar precis som vi brukar göra men när vi skulle skiljas åt sa vi bara att vi ses i slutet av mars för annars skulle det bara bli jobbigt. Jag vet att vi inte hinner ses innan hon flyttar tillbaka eftersom jag åker till Sverige nästa vecka.
Två andra av mina närmsta, har eller kommer också flytta härifrån nu i månadsskiftet
Men, men det är så livet är och nu har jag återigen chansen att träffa nya inspirerande och intressanta människor. Samtidigt som jag har massa andra kvar också.

Idag var jag och träffade ett gäng nyinflyttade Svenskar (och några gamla också) vi träffades på Leela palace innan vi drog vidare och åt lunch tillsammans. Mycket roligt och trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar