ANU produkter

torsdag 10 februari 2011

En månad utanför Indien!

Något som jag lärt mig här i Indien är att det blir inte alltid som man tänkt sig. Man måste vara snabb i alla vändningar och var lite på spänn mest hela tiden för vips så ändras planerna och man får snällt rätta sig efter det för att i nästa stund rätta sig efter nya direktiv.
Nu är det ju så, som många av er vet, att vi har fått möjligheten att förlänga kontraktet med ett år och bli kvar här till Februari 2012. Det är väldigt roligt, vi kände båda att vi inte var riktigt klara med Indien och vi såg möjligheter med att stanna ett år till. Det ska bli väldigt intressant att vara ett år till eftersom vi nu vet lite mer hur allt fungerar och förhoppningsvis kommer det här året gå lite lättare.

Men för att kunna stanna ett år till behöver vi nya visum. Om det hade varit normala förhållanden hade vi kunnat lösa detta på plats och eventuellt bara kunnat ta en tur till Delhi för att ordna med allt och det hade varit frid och fröjd.
Men just nu är det lite komplicerat med Jörgens kontrakt och den indiska byråkratin så vi måste vara ute ur landet en månad för att kunna få nya visum på ett år.

Vi kommer alltså att behöva åka till Sverige i fyra veckor för att kunna få nya visum. Roligt att komma till Sverige nja....en månad är lång tid jag har kännt att den senaste tiden har jag bott mycket i resväskan och hade sett fram mot att komma in i min vardag här men nu rivs det upp igen och jag måste packa väskan igen och bege mig till Sverige för att inte det ska bli något problem framöver.

Nu innebär ju detta att jag kommer hinna träffa min familj och alla mina härliga vänner i Sverige lite som en bonus. Om någon har tid för oss. För Jörgens del innebär det bara att hans kontor fått en ny plats. Han kan jobba på som vanligt. Jag har mina studier och det är skönt att de är på distans så det inte spelar någon roll var jag befinner mig.
Allt kommer lösa sig tillslut även om det för stunden känns lite tungt. Risken finns att man inte vill åka tillbaka om man får för mycket av det goda. Men min känsla är ändå att det kommer gå bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar