ANU produkter

måndag 7 februari 2011

En helg med besökare

Nu förtiden känns det som att det händer mest saker på helgerna. Som många vet har jag börjat studera och det tar mycket av min tid nu. Men jag försöker ändå att hinna göra andra saker också.
I torsdags var jag på Svensklunch, det innebär att alla de svenska som är här och är lediga träffas, i vanliga fall sista fredagen i månaden, för att äta lunch. Den här månaden blev det en vecka för sent och på en torsdag. Alltid roligt att träffa de andra eftersom det inte blir så ofta, nästan alla bor i andra änden av stan.

I fredags fick vi återigen hit några besökare, två svenska vänner och kollegor som för tillfället bor i Malaysia. De kom hit till oss efter att de varit två dagar i Mumbai innan. Alltid lika roligt med besök.
Fredagskvällen blev en lugn hemmakväll med god mat och dryck och en hel del uppdateringar på vad som hänt den senaste tiden.

Eftersom de bara skulle vara här över helgen fick det bli ett komprimerat program på lördagen, först en slappar morgon, sedan en sväng till Kenko fishspa

För att några av oss skulle få doppa ner tassarna till fiskarna och några av oss bara få lite massage.
Efter det en lunch på UB city, franska baugetter mmmm.


På eftermiddagen blev det en tur till Citymarket. Om man tycker det är mycket folk där en vardag så var det ännu mer en lördageftermiddag, men citymarket gör en aldrig besivken. Vilken kommers, vilket myller, dofterna och ljuden allt var där. Det var roligt att vi åkte dit i lördags för då har även Jörgen fått se var jag brukar ta våra gäster och vart jag kan köpa grönsaker.



På vägen hem tog vi även en promenad i Cubbon Park

På kvällen blev det middag på vår Indiska favorit, Koshy´s tyvärr blev det så mycket mat att en av våra gäster gick in i någon slags matkoma, det var ju inte meningen men så kan det gå när det serveras så mycket gott. Ok! det kanske blev lite väl många
nanbröd. Men det är ju så gott!


Söndagen blev en, för oss, typisk Söndag med sconesfrukost, poolhäng och lunch på UB-city innan det var dags för de andra att åka till flygplatsen och vidare transport hem till Kuala Lumpur. En runda på löpbandet och söndagssalpp i soffan blev det också.

En mycket trevlig helg med härligt sällskap, nu en ny vecka med plugg, studiebesök för min del och mycket jobb för Jörgen. Eventuellt en resa till Mumbai men än vågar jag inte hoppas på något att det blir av. Vi har lite annat på agendan nu men det återkommer jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar