ANU produkter

tisdag 1 februari 2011

Bröllop i Stockholm

I helgen var vi på blixtvisit i Stockholm för vara med och bevittna våra kompisar när de sa ja till varandra och blev herr och fru. En intesiv men helt fantastisk rolig och fin helg. Brudparet var strålande vackert, god middag och rolig fest bjöds det på.

Vi åkte från Bangalore tidigt i torsdagsmorse och efter ca 24 timmars restid med tekninska problem ombokningar och massa försenaingar kom vi äntligen fram, mamma och pappa var och hämtade oss på Arlanda. Landade kl 24 istället för 17 som planen var från början. Inte så bra början på en intensiv helg.
På fredagen var vi och tog den sista rabiessprutan, Jörgen åkte till jobbet några timmar och jag var och träffade en kompis och planerade bus. På kvällen blev det ett middag och massa prat i Liljeholmen med några andra kompisar.
Utsikt från vårt hotell rum, Hammarbybacken.

På lördagen var vi en sväng till Ringens choppingcentum och shoppade lite innan det var dags att göra sig i rodning för att på eftermiddagen och kvällen gå på bröllop.
Allt var så fint ett härligt vinter bröllop med snö, sol, fint brudpar, god mat, trevlig fest och massa roligt folk. Helt klart värt att åka hem för en sån här sak.

Söndagen blev en lugn dag med några av kompisarna som var med på bröllopet, vi åt en gemensam frukost på hotellet som vi bodde på innan vi tog oss till Slussen och sedan till fotografiska muséet på Stadsgårdskajen

efter det en promenad på söder för att avsluta med en fika. Jag fick även min efterlängtade varmkorv. Börjar bli obligatoriskt när jag är i Sverige.

På kvällen blev det middag med mina föräldrar innan sängen ropade, redan kl 20.30 somnade vi, efter att vi sett Solsidan.

Igår var Jörgen på jobbet en sväng och jag packade det sista innan det var dags att flyga hem igen. En otroligt rolig och minnesvärd helg. Som vi säker kommer känna av ett tag framöver. Men det har gått förvånatsvärt bra med tanke på tidsomställningar och sena kvällar.

Tack brudparet för att vi fick vara med på er stora dag!
och mamma och pappa som skjutsade oss från och till flygplatsen!