ANU produkter

söndag 5 december 2010

Julförberedelser

Igår var vi hela gänget, fortfarande utan Jörgen, på Julbazar som OWC anordnade.
Julsånger av barn, tomten var där och det var mycket fint att titta på och köpa. Men för vår del blev det mest köpt från ANU produkterna från det projekt jag är med i, i slummen. Men även lite annat. Den här julbazaren skiljer sig ändå från det jag är van vid. För det första är det på tok för varmt, för lite glögg, inga dörrkransar och för lite tomtar. Annars var bazaren väldigt trevlig och jag träffade mycket folk jag känner igen.
Jag stod även en stund i vårt stånd för ANU och sålde lite väskor.


På eftermiddagen när vi kom hem satte jag ihop vårt pepparkakshus, som är importerat från Sverige. Jag har inte hittat någon kristyr i affärerna här så det får bli till och äta non stopen separat med huset. Nu börjar julstämningen stig lite även i Bangalore då de rätta dofterna börjar komma och att vi fick höra lite julsånger under dagen. Men det känns ändå ganska avlägset med den riktiga stämningen.
Jag har inte hunnit köpa något saffran så det blir inga saffransmuffin i helgen heller, men vi får hålla tillgodo med pepparkakor och huset.
Men nu är det bara tre dagar kvar tills det att vi kommer få jul i drivor då vi landar på Svensk mark.

Jörgen kom hem i går kväll så nu är hela gänget samlat igen. Skönt både för honom och oss att ha honom åter i stan. Så i dag blir det en lugn dag med glögg lite senare för att fira 2:a advent.

1 kommentar:

  1. Prova detta, borde väl gå att få tag i liknande i alla fall?

    Kristyr till exempelvis pepparkakor:

    4 dl florsocker
    1 äggvita
    1-2 droppar ättika, vinäger, citronsaft eller något annat surt.

    Kram
    Maria Hernborg

    SvaraRadera