ANU produkter

tisdag 16 november 2010

Söndag i Bangalore

I söndags firade vi, som många vet, vår ettåriga bröllopsdag. Det gjordes med pompa och ståt eller skämt åsido så blev det en sån där skön söndag i Banglore tillsammans med vår härliga kompis Peter.
På morgonen innan frukost tog Jörgen och jag en löprunda/promenad i Cubbon Park. Sen en god frukost och senare en Brunch. Jag fick även en liten present av min underbara man, bör tilläggas att han är underbar även om han inte köper presenter.

Det blev Brunch på Taj West End ett av det 5 stjärniga hotellet i stan.
Brunch i Indien är inte som man kan tro, en blandning av breakfast/lunch, utan snarare en blandning av lunch/middag. Mycket mat och gott är det. Det är svårt att sluta äta och när man ätit sig proppmätt på all mat väntas ett stort efterrätts bord.


Till maten serverades det passande nog champagne och till efterätten blev det även en whiskey. (Jag lovar jag drack inte upp hela den där så gott är det inte)


Till brunchen lyxade vi till det och tog en Auto rickshwa (vi har ingen bil på Söndagar) men hem blev det faktisk en välbehövlig promenad. På stilen kanske det syns att det inte gick så fort.


Väl hemma svidade vi om till badkläder och tog oss en sväng i polen.
På kvällen kom det över några kaffegäster och tillsammans med dem tittade vi på säsongs avslutningen av Formula 1. Kul att jag hade lite koll på det nu annars hade jag nog inte tyckt det varit ok att se.
En skön dag i Bangalore helt enkelt och så roligt att ha en nära vän att dela dagen med.

Vi vill även tacka för alla gratulationer som vi fick under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar