ANU produkter

torsdag 18 november 2010

En smak av Sverige

Vi har hittat mycket bra mat här, det går att få tag på mycket som vi är vana vid och mycket går att göra från grunden med råvaror. Men ibland kan man få ett otroligt sug efter olika mat och smaker från Sverige som är svåra att få tag på här.
Några av dessa saker har vi nu fått hit som tex kaviar, lingonsylt, räkost, slotts senap och dumlekolor. Men vissa saker är svåra att få hit. En sån sak är korvar. Tänk er en falukorv med makaroner, kokt korv med bröd eller en grillkorv. Som ni märker har jag för tillfället ett otroligt sug efter korv.

Men igår hamnade jag i himlen för en kort stund.

En kollega till Jörgen hade smugglat med sig två burkar Bullens Pilsner korv!
Redan när Jörgen började prata om dessa korvar blev jag salig och var snabb att på beställning göra korvbröd. Till korvarna serverades det även potatismos, senap och ketchup. En riktig smak av Sverige.
Det var nog de godaste korvarna jag ätit men nu så här efteråt så känns det som att jaha är det så det smakar. Varför saknar jag det så mycket då? Kanske är det inte korvarna i sig man saknar utan allt runtomkring så som smaker, dofter och omgivningar.
Men snart kan jag äta korv tills jag storknar då våra biljetter till Sverige är bokade. Vi kommer till Svedala den 8:de december och det ska bli så roligt att träffa alla där hemma.


Idag vinkar vi av Peter som varit här i nästan två veckor och under helgen laddar vi om för på måndag kommer äntligen mamma, pappa och en bror hit.

1 kommentar:

  1. Senap kan bota skörbjugg! men det är nog ingen risk att ni får! kram från ett töigt stockholm

    SvaraRadera