ANU produkter

söndag 28 november 2010

1:a advent

Idag är det första advent och det firas även i Bangalore. Långt ifrån det som traditionen brukar bjuda med levande ljus, glögg och pepparkakor i drivor men lite firande har det ändå blivit.
Vi började dagen med nybakta scones som söndagstraditionen brukar bjuda, sedan ett dopp i poolen och en röd bringa. Det är väl så man får bidra med juldekoration att sola utan solkräm och bli röd.
Efter det en promenad för att handla första julklappen och en stjärna så vi kan pynta lite. Nu till kvällen glögg och hembakat, importerade, pepparkakor med grönmögelost.



Tyvärr är jag långt ifrån den rätta stämningen då vädret är lite väl varmt och det är ljust på dagarna. Men några levande ljus till kvällen kanske kan hjälpa lite på traven. Får även leta fram några gamla julsånger som vi kan spela i bakgrunden. Då kanske, kanske, kanske jag kan få rätt stämning men tvivlar även på det. Saknar allt som hör med julstök till. Ska se om jag till nästa helg kan få till lite saffrans muffins om jag kan komma ihåg att köpa äkta saffran.

Häromdagen var vi på City Market och skulle köpa saffran men kom hem med något som inte var saffran, men jag har fått tips om vart man kan hitta det. Får se om tiden tillåter att köpa saffran för i morgon åker hela gänget utan Jörgen ner till Kabini en nationalpark med förhoppningen att få se lite exotiska djur. Får väl se hur det blir med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar