ANU produkter

torsdag 14 oktober 2010

Svett, fix och längtan

Det är mycket saker som måste ordans med när man ska få besök här och speciellt när det kommer 6 (!) personer på en och samma gång (Svett). Mycket saker som vi tidigare bra behövt för två personer så det har blivit en del köp under veckan.
Det här är något som vi planerat sen i April då det blev bestämt att våra vänner skulle komma och hälsa på men det är bara den senaste veckan jag verkligen har tagit tag i det. Listor efter listor har gjorts och bockats av nu har jag bara några få saker kvar innan invasionen kan bli (Svett).
Som ni ser längst ner på listan så lutar det nu åt att det blir till att sitta på golvet och äta precis som Indierna gör. Men man tar väl seden dit man kommer...
För den uppmärksamma så blir det i nuläget även en vit vecka, en sak som sprack i planeringen eftersom det var stängt i måndags när det var planerat att göra dessa inköp.


Under veckan har jag märkt hur värdefulla min chaufför Arun och min maid Christina har varit. En hel del planerande och organisering mellan oss tre har det blivit. Jag har satt i gång Christina här hemma med olika saker för att själv åka med Arun och handla och göra ärenden. De är väldigt glada att få hjälpa till (fix).
Tur att jag inte tappat min organisationsförmåga och vana att sätta folk i arbete, det har kommit väl till pass nu.
Det här var till exepel något som jag ordnat med för att mina gäster ska slippa sova direkt på golvet.

Tur att det finns hemleverans som Christina kunde ta. Fast jag sagt efter kl 2 så kom de, tro det eller ej, kl 12.30 men då fick de ju inga pengar eftersom jag planerat att vara hemma och betala. Men, men de kommer nog tillbaka en annan dag och vill ha betalt.

Nu kan ni ju tycka att jag har ju inget annat för mig på dagarna så det borde inte vara någon grej, men jag har sagt det förut och säger det igen... Nu är vi i Indien och det är inte så smart här att allt går att ordna på ett och samma ställe eller att det går fort att åka mellan de olika ställen därför hinner man med max två turer per dag. Därav allt planernade. Listorna har varit skrivna i en viss ordning för att göra allt så effektivt som möjligt (Fix).
Det kanske blivit lite extra planerade eftersom jag även har haft mina vanliga sysslor så som att vara i slummen och arbetat och gjort lite typiska bollywoodfru sysslor som att åka till Katarina och göra en ansiktsbehandling

och sova över hos henne för att sedan hinna med en Coffee Morning och lunch med svenskar på Leela Palace.
Jörgen har varit borta den här veckan och kommer hem sent lördag kväll (längtar) sen kommer de andra tidigt Söndag morgon(Längtar)
Missförstå mig rätt, jag har haft en jätte rolig vecka då det varit full fart och det är extra roligt nu när man vet vad som väntar.

Tillslut vil jag med detta önska alla besökare vänner som familj
VÄLKOMNA!
till residence Andersson i Indien.

Välkomst kommittén står nu med öppna armar (utan klägg i fejset)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar