ANU produkter

måndag 19 juli 2010

Tillbaka i Bangalore

Nu har vi kommit tillbaka till Bangalore efter tre härliga veckor i Sverige. Flygresan gick bra. Den här resan provade vi Qatar airways så det blev en mellanlandning i Doha i Qatar. Om ni tycker det varit varmt i Sverige och vi tyckt det varit varmt här i Indien är det ingenting mot vad som mötte oss där, ca 40 grader och en fuktig luft. Det var verkligen som att kliva in i en ångbastu. Det pärlade sig fort i pannan. Tur att det fanns AC i vänthallen.
Jag tog lite semester från bloggandet men är nu i full med inspiration till att blogga mer om min vardag och vad som händer här i Indien.
Sverigebesöket har innehållet massor med bra och roliga saker, familj, vänner, bad och sol, båt åka, grillat, massor med god mat, tåg utflykter till Flen och Uppsala, födelsedagskalas och mycket mycket mer.

Jag tackar alla som ordnade med det fina vädret då vi varit hemma i Sverige bättre kan det inte bli, tyvärr kändes det lite kallt när vi anlände den 23 juni tur att mina vintersakerna som raggsockor och mjukisbyxorna låg nära till hands, de åkte raskt på. Under midsommarhelgen kunde jag dock skippa dessa och bara njuta av värmen och det trevliga sällskapet.

Nu har vi alltså laddat batterierna för nya tag här. Jag ska kommaigång med volontärarbetet igen, börja rida och försöka hinna se lite mer av Indien. Jag laddar även för alla er som planerar komma och hälsa på.
Den här veckan kommer mest gå åt till att få ordning på lite saker här hemma och träffa alla som jag lärt känna här.
Yatzy i båten

Jörgen har hittat en lite för liten leksak.

Mycket Jorgubbar blev det, i olika former.

Morbror/Farbror hann med att fiska och åka båt med syskonbarnen

Båten kom i vattnet efter lite tjat från Jörgen. Men efteråt så tycker jag det var riktigt härligt att jag gav efter.

Middag i Trosa med Nils och Maria.

Jörgen hoppar studsmatta. Stackars Tora flög nästan ut. Men roligt var det.

Typiskt svenskt eller? Hemglassbilen kom till svärföräldrarna då måste man handla glass förstås.

God sallad kan man inte äta i Indien så det fick jag i Uppsala i stället. Och trevligt sällsakp till salladen bjöds det också på!

Mycket man och lite kopp eller vad säger man. Det blev dubbelt kalas på den här födelsedagen. Tårta gjord av lego och pippi koppar. Det bjöds även på riktig tårta och kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar