ANU produkter

måndag 21 juni 2010

Helg i Bangalore

Då har ännu en helg flugit förbi. Just nu känns det som vi har kommit in i någon slags vardag. Det händer inte så mycket nya och spännande saker och inte så mycket nya intryck för oss. Då får jag helt enkelt berätta om vad vi gör på en vanlig helg.
Den här helgen har varit väldigt lugn. Jörgen och jag har varit själv hela helgen förutom att vi tog en fika med en ny svensk tjej som nyligen flyttat hit från Södertälje.
Annars var vi i lördags och shoppade lite kläder åt mig. Annars brukar det vara till Jörgen vi handlar på helgen men nu var det alltså min tur.


På eftermiddagen och kvällen blev det kungligt bröllop för hela slanten. SVT sände på internet och det var helt felfritt under hela kvällen väldigt roligt att sitta här i Indien och se bröllopet som i övrigt jag tyckte var väldigt fint.


Vi hade bild på tv och då blev det förstås middag framför tv:n eftersom vi blev så hungriga just under självaste vigseln. Klockan var då 7 på kvällen här. Middag i soffan Potatissallad med oxfilé och en bubblande coca cola till det mycket festligt.
Som avslutning på kvällen här avfyrades det en del fyrverkeri. Även om det inte var tillägnat Sverige så blev det väldigt passande och stämningsfullt här. När det var dags för middagen för kungligheterna då gick vi och la oss och fick därför uppdatera oss på alla tal på söndags morgonen. Det tar på krafterna att vara på bröllop.

I går var det en traditionell söndag. Löprunda till Cubbon Park på morgonen, frukost på balkongen, en tur ner till poolen (jag hann bli lite röd på vissa ställen), mycket mat hela dagen trots det var vi inte på någon brunch utan vi åt hemma. En promenad i värmen på eftermiddagen, fotboll och slappa. En lugn och skön Söndag med andra ord.
Nu pågår packning för full då vi ska åka till Sverige på Onsdag. Vad är det för väder i Sverige nu vad ska jag ta med mig det är jätte svårt att packa. Vi har regn till och från här men temperaturen är fortfarande behaglig men jag kan tänka mig att det behövs en extra tröja i packningen för att hålla värmen.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej Erik!
    Jag har lite prolem med att hitta någon mail adress till dig. Hör av dig till mig på fridama.andersson@gmail.com så kan jag ge dig mer info. Är för tillfället i Sverige.
    /Frida den svenska bollywoodfrun

    SvaraRadera