ANU produkter

lördag 24 juli 2010

Nandi Hills

Idag har Jörgen och jag varit på en liten utflykt till ett närliggande kulle/berg med otrolig utsikt över det indiska landskapet. Det var roligt att få göra en liten helgutflykt för att se omgivningarna. Det tog ungefär en timme att åka det var en krokig väg upp men ändå väldigt bra väg.
Vi kunde, som tur var, åka bil ända upp till toppen. Idag var det väldigt kyligt och blåsigt.
Väl uppe kunde vi njuta av utsikten. Kan tänka mig hur den är när det är mer klart väder men den här utsikten dög bra åt oss.


Utsikt från bilen på väg upp


Som ni kan se på min frisyr så blåste det en del. Här ser ni ryggen på vår chaufför också. Han tyckte det var väldigt roligt att åka upp och titta han berättade glatt om allt man behövde veta.


Bakom den här skylten döljer sig.....


....det här så vi gick inte så nära kanten.

Nandi Hills är ett populärt utflyktsmål för indierna. Den här kullen intog britterna i början av 1900-talet för att ha sina sommar recidenter på just för den otroliga utsikten och för att det påminnde mycket om deras landskap i Storbritnnien. Det finns många spår från britterna. Modellen på husen är väldigt typiska kolonialhus. Fina trädgårdar som fortfarande hålls i bra skick. Husen används idag till restauranger och vandrarhem.





Damernas har för en gångs skull en bra utsikt. Tyvärr fanns det inga fönster på ner sidan men vägen dit var otrolig.


Vi hade med oss fika som vi fick äta i bilen eftersom det var ganska kallt, vi bjöd chauffören på kaffe utan varken socker eller mjölk. Det ar en chock för honom och han frågade om vi alltid dricker kaffe utan socker. Han sa att det var gott men jag vet inte. Smörgåsarna jag hade gjort var långt ifrån starka i smaken så jag vet inte vad han egentligen tyckte. Tror det var för lite chilli för hans smak.

1 kommentar:

  1. Vackert gumman. Ser ut som ett vackert ställe att besöka. Stor kram

    SvaraRadera