ANU produkter

måndag 17 maj 2010

Nagpur

Helgen i Nagpur blev inte riktigt som vi planerat. Det började med att jag åkte på någon magsjuka redan på fredag morgon. Men jag bestämde mig för att följa med ändå eftersom det inte är så roligt att ligga själv hemma och vi hade planerat en lugn helg i Nagpur. Vi mellanlandade i Indor på vägen hit väldigt intressant att se hur det går till med ett pit-stop med flyg.


En traktor på flygplatsen

När vi väl kom fram till hotellet gick jag och la mig medan Jörgen åkte till verkstan för att jobba några timmar.


Utsikt från hotellrummet.

På kvällen åt vi middag, tyvärr var jag inte så hungrig men vi tog oss ner till matsalen och det var intressant, för utanför fönstret höll de på att förbereda för bröllopsfest.


På lördagen åkte Jörgen en sväng till verkstan för att säkerställa det sista inför måndagen då två killar från Sverige kommer hit och ska jobba. Det var därför han var tvungen att åka hit redan på fredagen. Jag var kvar på hotellet och kurerade. Det gick väl sådär.
På eftermiddagen tog vi ändå en tur runt i centrala Nagpur det blev bara en tur med bilen eftersom det var så varmt ute, chauffören körde runt oss på massa små gator med massor av folk. Nagpur är mer som jag hade tänkt mig och hört om Indien, mycket mer skräp, inte så grönt, mycket folk, mer slitna byggnader och annan luft. Jag är väldigt glad nu för att vi trots allt bor i "Bubblan" Bangalore. Vet inte hur länge jag skulle klara mig i den här stan den är väldigt mycket Indien. Av någon konstig anledning kändes det inte lika tryggt här när man klev ur bilen som det gör i Bangalore.





Just nu är det sommarmånd i Indien och i det här området är det ca 46 grader på dagarna. När man går ut får man svårt att andas och det känns som att kliva in i en bastu värme i all är men det här är inte så skönt.
När vi kom tillbaka till hotellet bokade vi varsin spa behandling. Det var riktigt skönt, men efter det var det Jörgens tur att bli dålig. Även han åkte på någon magsjuka. Så kvällen spenderade vi i sängen framför tv:n.
Under hela söndagen låg vi i sängen och kurerade. På kvällen kom de andra killarna till hotellet och vi åt middag tillsammans med dem. Utanför fönstret pågick det bröllpsfest och det var roligt att se. Dock anslöt vi inte till festen utan fick sittan innanför och se på, men det var en rolig middags underhållning.
Trots allt så är jag nöjd med helgen. Det var skönt att jag följde med och fick lite tid med Jörgen.
Idag åker jag hem igen men Jörgen blir kvar här resten av veckan för att sedan fortsätta till Hyderabad nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar