ANU produkter

onsdag 19 maj 2010

Min Hjälte och Idol


Tänk er att få resa i ett nytt land och få se massor med spännande nya platser, möte nya kulturer, få sol och värme och få betalt för det. Visst låter det härlig.
Här är resorna och jobbet blandat med magsjuka, saker som inte blir gjorda fast det var "no problems", lite skak på huvudet och yes, yes. Ute är det 45 grader varmt och man måste stå och jobba i en verkstad som knappt har någon AC i blåbyxor och t-shirt. Te:t blir serverat kl 09.00. Ena stunden måste man höja rösten för att någon ska förstå och få saker gjorda och nästa är man lugn igen som om inget har hänt.
Uppföljningen i arbetet är A och O det går inte att lita på att saker blir gjorda fast man lämnat förtroendet och som man själv trott tydliga instruktioner åt någon. Det blir mycket att peka och instruera hur saker verkligen ska lösas. Det är tyvärr lite svårt med avstånden som är i landet.
Saker som fastnar i tullen och fördröjer arbetet.
Maten är den samma dag ut och dag in. Om det inte är ris med en slabbig röra som smakar samma varje dag så är det en club sandwich med pommes beroende på var man är. I packningen ingå en rulle toa papper, resorb, myggA, reselakan och pass.
En resa kan bestå av två byten av flyg, bil i tre timmar för att komma till arbetsplatsen. Det tar en hel dag bara för att ta sig till arbetsplatsen.
När man äntligen får komma hem och ha en lugn helg står en energisk fru hemma och vill bara komma iväg på äventyr och hitta på roliga saker och som vill resa, se nya platser och utforska landet.

Men tänk vad roligt och utvecklande arbetet är. Tänk att få jobba med något som man verkligen brinner för och få en sån här chans.
Ni anar inte hur stolt jag är för Jörgen och försöker stötta honom så mycket det går.
Att jag hittar på och gör saker konstant är ett steg i att stötta för hade inte Jörgen vetat att jag har saker för mig hade han inte kunna jobba som han gör. För är inte jag glad och uppmuntrande så hade inte han gjort något bra jobb. SÅ allt hänger ihop.

2 kommentarer:

  1. vad ser jag.. en volvo grävmaskin i bakgrunden. :-)

    SvaraRadera
  2. Hur sjutton ser man det? Kan man vara särker på att det är i Indien då?

    SvaraRadera