ANU produkter

onsdag 14 april 2010

Min Födelsedag

Det var återigen en födelsedag som verkligen skiljer sig från mängden. ( Ni som minns vet att jag fick lämna sjukhuset förra året den här dagen)
Ingen frukost på sängen och ingen sång. Kändes lite konstigt att stiga upp i går morse var som en vanlig dag. Trodde inte att jag skulle sakna allt det där men när man är här kanske det är lite viktigare att hålla på vissa traditioner. Men trots allt blev dagen bra och mycket tack vare alla härliga brev och hälsningar som jag fick från alla möjliga håll.
Jag hade min första dag på volontärarbetet i en skola i slumen. Det var väldigt intressant skilde sig inte så mycket från att arbeta med barn i sverige. Hög ljudnivå till en början men de lyssnade efter ett tag och gjorde allt med intresse och glädje. Så jag blev inte direkt avskräckt var inte riktigt så illa som jag trott från början.


Födelsedags frukost visst ser det gott ut. Faktiskt lite så alla frukostar ser ut. Kanske inte så wow men helt ok.


Den här fina blomman fick jag av Jörgen. Han överraskade mig ordentligt med den han hade pratat ihop sig med drivern så att han kom och levererade den på morgonen.


Jag blev lite uppvaktad av Susanne, en tjej som jag lärt känna här. Hon ringde i måndags och sa att hon skulle komma förbi för hon tyckte inte att man skulle låta bli att bli firad. Så hon kom förbi med några bakelser från ett franskt bageri, den här blomman och presenten. Så jag blev faktiskt lite firad och det kändes skönt att ha haft någon här.
Jörgen kom hem sent i går kväll och det är riktigt skönt att ha honom hemma igen. Men han är snart på gång igen.
För all som undrar så har läckaget/stoppet i köket blivit fixat. Sent i måndags eftermiddag hade de äntligen fixat det så nu kan jag släppa det fallet för att ta tag på andra spännade utmaningar. Som säkert kommer dyka upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar