ANU produkter

fredag 9 april 2010

Lunch Bunch

Igår var jag på en så kallad Lunch bunch efter OWC morgonmöte. Det är en aktivitet som anordnas en gång i måaden för OWC medlemmar. Det är ytterligare ett tillfälle där man träffar nya och gamla ansikten för att umgås, prata, äta god mat och får se och prova nya restauranger runtom i stan. Igår var vi på en Italien inspirerad restaurang. Som vanligt var det mycket mat och mycket gott. Tyvärr valde jag revbensspjäll det var en jätte stor bit som kom in men det var inte så mycket kött på den. Men det jag åt var gott och allt var fint upplagt. Jag orkade inte så mycket eftersom vi innan huvudrätten ätit massor med små starters, soppa och sallad.
Men jag börjar märka att restaurangerna är glada att ha oss OWC medlemmar som gäster, för de gör sig verkligen till, det kan bero på att vi är väldigt bra kunder som förhoppningsvis kommer igen och spenderar pengar och då gäller det att "smöra". Det är bara det att det kan bli lite för mycket smörande så det blir jobbigt istället.Men man får bortse från det.
Efter lunch bunchen rullade jag hemåt, i dubbel bemärkelse, för att försöka få hit en rörmokare eftersom vi har stopp i avloppet i köket. Men det dök aldrig upp någon så det fick visst vänta tills i dag (tyckte dem). Men nu är det två killar här som förhoppningsvis vet vad de gör men man kan aldrig vara så säker eftersom de misslyckats en gång. Det var två killar här i tisdags och grejade men de gjorde det bara värre. Så nu måste jag gå och titta till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar