ANU produkter

onsdag 1 februari 2012

Sista dagarna

De sista två dagarna blev två väldigt lugna dagar för min del. På lördagen lämnade vi som sagt lägnheten och levererade ytterligare några saker vi inte skulle ha med hem. Då Jörgen blir kvar en månad försökte vi mest bara att umgås och njuta av de sista dagarna.  För Jörgens del blev det inte så mycket avsked utan mer för mig. Men som jag sagt tidigare så hade jag inte så mycket separations ångest. Alla som jag ville säga hej då till har jag träffat och det har varit mycket middagar de sista veckorna för att hinna med och träffa alla. Avsked har tagits tidigare så de sista dagarna var det mest njutning. Eftersom vi lämnat lägenheten var det inte så mycket att tänka på heller.

I söndags var Jörgen iväg och spelade golf med några svenska kollegor som var på besök. Då passade jag på att möta upp några kompisar och gå på en konstutställning som hålls en gång om året. Passande att det var den sista dagen i Bangalore som den var. Utställningen hålls på en gata i närheten av en konstskola. Trafiken stängs av under hela dagen och eleverna har möjlighet att ställa ut sina verk. Mycket intressant tillställning, mycket folk men framför allt mycket konst. Tyvärr hittade jag inget som jag ville ta med hem. Mina väskor var ändå redan ganska så fulla.
Det blev en sista brunch på ett närliggande hotell tillsammans med några kompisar, vilket alltid är trevligt. Men för min del blev det en lugn tillställning med lite mat och dryck då jag redan hade bestämt att jag skulle äta middag med Jörgen på kvällen.
Sista kvällen blev det en ordentlig köttbit ala Indien. Kött med lite tillbehör med betoning på lite tillbehör. Packa de sista sakerna innan det bar av till flygplatsen för mig och vidare färd mot Sverige. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar