ANU produkter

tisdag 4 oktober 2011

Helgen

Här rullar tiden på som aldrig förr. Dagarna fylls med aktiviteter. Förra veckan gick så otroligt fort förstår inte att vi lägger ytterligare en vecka bakom oss. Jörgen var i stan hela veckan förutom på torsdagen då han tog en dagtrip till Nagpur för att titta på en lastbil. 
Själv fyllde jag dagarna med volontärjobb, möten, fika med kompisar och så träffade jag en hel del nyinflyttat folk också. En afterwork med Scaniafolket blev det i slutet av veckan och godsakerna var uppradade.  


I fredags var vi som sagt på After work med hela Scania Indien. Mycket roligt att träffa alla igen och vid samma tillfälle. De flesta har jag träffat innan vid olika tillfällen  men några nya ansikten blev det ändå. 
Tyvärr blev det lite dålig stämning när barnen blev uppvisade på övervåningen för att ha en egen liten afterwork.
 Visst jag kan förstå att de skulle vilja vara med oss på nedervåningen men tror att de hade det minst lika roligt där uppe. Den här skylten kom nämligen upp under kvällen.

På lördagen följde "Scania open" en golftävlig för de scaniaanställda och så jag. Jag fick nämligen hänga med det ena gänget och gå en runda. Det blev två gäng som gick, det ena som tydligen Jörgen redan platsar i, de som är lite bättre och jag fick vara med i det gänget som håller på att utvecklas till bättre golfare. För mitt gäng gick det ändå ganska bra. En mycket trevlig dag på banan med en hel del skratt, några bra slag och bäst av allt inga ormar. Har hört många historier om både farliga och mindre farliga ormar på den här banan. Så natten innan drömde jag mardrömmar och hela dagen gick jag på helspänn  alltid men en klubba i handen. 
Den som tog hem första priset i tävlingen var ingen mindre än Jörgen. Grattis till det! 
Efter golfen skyndade vi hem för att göra i ordning inför middagen på kvällen då vi hade ett Svenskgäng över på middag vilket var mycket trevligt. 

I Söndags blev det en efterlängtat slappdag i tvsoffan. Vi har båda haft ganska mycket på sista tiden så det var en välbehövlig dag att bara vara hemma och göra ingenting och ta hand om varandra. På kvällen vart vi dock tvungna att kliva ur pyjamasen klä på oss och ordna med mat då vi bjöd över våra nyinflyttade svenska grannar som bor några våningar ner från oss. Kul att ha några svenskar i huset. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar