ANU produkter

måndag 30 maj 2011

Mycket och ingenting

Just nu är det en del saker på gång samtidigt som det kanske inte finns så mycket att skriva om. Därför det dåliga uppdateringen här på bloggen. Men här kommer en uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna.




Jag har haft fullt upp med plugget det senaste veckorna, mycket tid till att läsa och skriva inlämnings uppgifter. Nu får vi se och hoppas att det ger utdelning att jag faktiskt lagt en del tid på det. Hoppas, hoppas. Annars får jag ta nya tag till hösten.
Början av förra veckan blev det fokus på läsandet, i onsdags hade jag hemtenta och efter det hamnade jag som i en slags koma, vad ska jag nu hitta på på lediga stunder. Lite blandade känslor mellan att ha sommarlov att inte behöva tänka på det på ett tag och saknade att inte ha kravet på mig att ta fram böckerna på ledig tid. Men det löste sig ganska fort.

I torsdags var jag på den traditionella svensklunchen som vi brukar ha en gång i månaden. Alltid lika roligt att träffa de andra svenskarna. den här gången var vi på en vietnamesisk restaurang mycket god mat, massor med skratt och prat. Det kan låta lyxigt att springa på luncher lite nu och då men för oss hemmafruar är det nödvändigt att få träffa andra i samma situation. Någon man kan prata med som upplever samma. Man får tips, idéer och råd från de andra samtidigt som man själv kan dela med sig lite av sina erfarenheter.

I fredags var jag iväg på en försäljning för ANU:s räkning. Jag och en av tjejerna från ANU begav oss iväg till ett  kontor utanför stan för att sälja produkterna i deras personalmatsal. Det blev en galen dag med mycket tid i bilen och lite tid till försäljning. Massor med telefonsamtal innan vi hittade dit. När vi väl hittade dit och kom in hade vi bara en timme till försäljning innan det var dags att packa i hop för att sedan bege sig tillbaka till slummen. Men vi hann ändå sälja en del väskor och det är roligt att se glädjen hos kvinnorna när de väl säljer.
På kvällen var vi till ett pargrannar på lite samkväm, roligt att träffa sina grannar.


I lördags hade vi en slapp dag med få aktiviteter inbokade. På kvällen blev det middag på en indisk restaurang men den här gången var det ett tråkigt syfte. Vi hade nämligen en farvälmiddag med att Svenskt par som flyttar tillbaka till Sverige efter fyra år i Bangalore. Det kommer bli tomt utan dem här. Frun och jag har gjort mycket saker tillsammans och hon är en av de första jag träffade här så det är lite speciellt.
De fick en liten avskedspresent, en rolig tecknad tavla med
typiska saker man kan se på stan.
Det var nästan så att jag började gråta när vi sa hej då till varandra men då visste jag ändå att jag kommer hinna träffa henne en gång till innan de åker. Sen är det mycket lättar med de som kommer från Sverige. Det kommer vara lättare att träffa dem när vi flyttar hem. Men det är ju trots allt här de kommer vara saknade. 
Inte så bra bild, men här dricker jag buljong och försöker
 lyssna på någon på andra sidan bordet. 
Visst händer det saker här men ibland känner jag mig inte så motiverad att skriva om det vardagliga. Även om det kanske är det som är intressant. Nu är det fokus på present inköp och ladda inför Sverige som gäller de kommande veckorna samt några fler avskedsmiddagar och jobb i slummen.
Hoppas ni alla får en bra vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar