ANU produkter

söndag 1 maj 2011

Banglore Party

Igår kväll var jag bjuden på fest till en av mina volontärkollegor. Det var ingen direkt anledning till festen utan de ville bara bjuda hem lite folk och det kan man inte tacka nej till (speciellt när man som jag är själv hemma nu). Klädkoden var etnisk med fri tolkning. Jag hade lite problem med att veta vad jag skulle ha på mig vad har vi som är typsikt svenskt som man kan ha? Jag kom inte på något bra i alla fall det är ju inte precis så att man har med sig en folkdräkt eller vad har vi som traditionell klädsel annars? Har vi något så har jag inga kläder till det här i allafall så det fick bli en variant på den traditionella indiska kläderna. Eftersom jag fortfarande inte äger någon sari.

Klänning med matchande churidhar (byxorna som är under) och en dupatta (lång sjal) färgvalet kan vi diskutera en annan gång. Det här fick bli lite av en snabblösning.

Men vilken supertrevlig fest det var. Liveband som spelade några timmar och det var ordentligt röj. de hade dekorerat hela huset med ljusslingor och det var precis så där galet som det kan bli i Indien med ljusslingor. God mat, massa skratt, dans och prat blev det.
Idag har jag därför varit lite sliten. Ordentlig sovmorgon, en tur till polen och sedan mest slappat. Om några dagar kommer J hem och det längtar jag till. Alltid lite extra jobbigt att vara själv hemma en helg. Men jag tycker ändå att jag har skött mig bra och festen igår blev höjdpunkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar