ANU produkter

fredag 14 januari 2011

En vecka i bangalore

Häpp så var det fredag igen och Jörgen kommer hem från resa i kväll. Sa jag inte tidigare i veckan att det skulle bli en lååång vecka? Men nu sitter man här och det är redan fredag.
Veckan har ändå gått fort fast jag inte hade så mycket planerat. Jag har träffat några kompisar och blivit uppdaterad på läget vad som hänt sedan sist.

Igår träffade jag min Kanadensiska kompis Kristin, som jag inte hunnit se sen i September. Det var jätte roligt att träffa henne och bara sitta och prata, närmare bestämt tre timmar. Så roligt att höra alla hennes berättelser. Nu har jag fått många bra tips på ställen som jag vill åka till.


Vi var på ett jätte mysigt café som heter Mocha, väldigt speciell inredning, för att vara Indien, lite blandning av Moulin Rouge drapering och arabiskt kaffehak. Svårt att förklara men mycket mysigt. Det enda problemet var att välja kaffe då de hade tusen olika sorter att välja mellan. det var lite som att titta i en vinlista, med olika karaktärer på kaffet, för en ovan som mig blundade jag nästan och pekade.
Det kaffet som jag beställde kom in i en mega stor kopp så jag tänkte att det här kommer bli en eftermiddag på toa men som tur var var den bara fylld till hälften.



Igår kväll när jag tittade ut på innergården fick jag syn på det här. En riktig gårdsfest kan man säga och jag var inte bjuden, men jag fick ta del av musiken ändå.

Det är så här det kan se ut på en bröllopsfest här. Uppdukat och upplyst. det var mycket fint att titta på i alla fall.

Idag blir det en tur till slummen och på eftermiddagen blir det en tur till affären för att göra en kompletering på mat inför helgen. Sen är det bara att vänta på mannen som kommer hem sent.

1 kommentar:

  1. Ah, the soup bowl mocha! :-) So nice to see you again! I'm glad you're back in Bangalore!

    SvaraRadera