ANU produkter

torsdag 1 april 2010

Vardagen

Nu börjar vi så smått komma in i någon slags vardag. I början av veckan har jag åkt runt till massa olika möbelaffärer för att hitta de sista sakerna för att det ska kännas som hemma. Det var skönt att ha några dagar att bara ordna med sånt så att vi blir klara någon gång. Jag har även lyckats laga lite mat här hemma. I tisdags gjorde jag en grönsakspaj som blev super god om man får säga det själv. Det är inte helt enkelt att vet vilket mjöl man ska köpa för att baka det finns fler sorter och de är anpassade till olika saker precis som hemma. Men det bästa är att köpa och testa.
Vi har som sagt fått en egen bil med chaufför som fungerar väldigt bra. En glad liten Indier som bara kallar oss för Sir och Madam. Det känns lite konstigt att bli tilltalad på det sättet men det är så det fungerar så det är bara att vänja sig.
I tisdags va jag till grönsaksmarknaden som jag nämnt tidigare. SÅ här ser det ut.



De har väldigt fina grönsaker och frukt även om omgivningarna ser hemska ut. Men de flesta är väldigt trevliga och vill hjälpa till.
Men nästa gång skickar jag chauffören för att slippa betala överpris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar