ANU produkter

onsdag 24 mars 2010

Volontär i Slummen

Igår var jag på ett möte för att skriva upp mig som volontär under en månad. Jag kommer vara med i ett projekt som anordnar sommarlovs aktiviteter för barn i ett slumområde här i Bangalore. Två dagar i veckan, tre timmar om dagen, kommer jag vara med och försöka hjälpa till i olika aktivitetsgrupper. Jag har inte fått alla detaljer än men kände att det är en bra början in i "volontärdjungeln". Får se hur det blir. Känns riktigt spännande och roligt att kunna hjälpa till på det här sättet.
Detta kommer starta i mitten av april.

3 kommentarer:

  1. Tack för en riktigt spännande blogg. Känns lite som att resa faktiskt. Fina bilder och bra upplägg. Fortsätt så här och jag kommer med intresse följa Era äventyr!!!

    SvaraRadera
  2. mats pettersson25 mars, 2010 16:05

    Tjena!
    Schysst kök. Hoppas ni kommer att trivas bra med nya lyan!
    /Mats

    SvaraRadera
  3. Grattis till ert nya hem- Roligt att kunna förja er i Indien
    / Anders Karin

    SvaraRadera