ANU produkter

måndag 1 mars 2010

Tjejvasan


Då kom den dagen som jag och min syster har tränat till. Tyvärr har det inte blivit så mycket som jag velat med tanke på förutsättningarna under denna vinter. Jag och min syster anmälde oss till detta lopp redan i Augusti förra året. Så vi var båda laddade och det känndes riktigt roligt att göra något tillsammans.
Fredagens aktiviteter gjorde att jag blev lite ofokuserad. Vallningen blev inte av förrän vi 22 tiden kvällen innan. Trots att jag var ute så sent blev inte vallningen optimal. Syster hade fått hjälp av pappa men tyvärr hjälpte inte det heller.
Det kom ca 1,5 dm nysnö på morgonen innan start och det ställde till det för oss alla. Första kilometern hade jag grymt bakhalt, men superbra glid. Så vi var tvungna att stanna till och valla på lite. För mig blev det mycket bättre men tyvärr fick syster på för mycket och det blev jätte tungt för henne. Redan vid Gopshus fick jag åka från henne då jag kände att hon kom efter och jag gled ifrån henne. Hon hade det tungt och bröt i Hökberg jag är verkligen ledsen för hennes skull hon hade verkligen sett fram mot detta. Under loppets gån gjorde jag om dagens målsättning från att ta mig i mål under tre timmar till att jag skulle TA mig i mål. Slut tiden blev 3.25h. Jag var slut både i armarna och benen och de sista km fick jag föröska tänka på annant för att orka. Spåren var nästan obefintliga bitvis och när det var spår var de väldigt fladdriga. Men nu några dagar senare så kan jag se tillbaka på loppet och känner mig nöjd ändå. Alltid skönt att göra något sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar