ANU produkter

fredag 12 mars 2010

En vecka i Indien

Nu har vi varit här i nästan en vecka. Det har hänt mycket under den här veckan så det känns som vi varit här längre. Än så länge fungerar det mesta men det finns vissa saker jag längtar till. Som att flytta in i lägenheten, ja vi har faktiskt hittat en som vi gillade och allt har gått så fort med det. Förhoppningsvis skriver vi papper i början av nästa vecka. Sedan längtar jag tills att vi får en egen chaufför eftersom det underlättar för mig att kunna ta mig till olika platser utan att behöva känna mig stressad av att en taxi står och väntar på mig. Det är nämligen så att man kan få en taxi här från hotellet, den taxin har man tillgång till i två timmar för ett pris. Då släpper chauffören av mig sedan parkerar han och väntar på mig. Det går inte att släppa av mig och sedan komma när jag ringer. Förstår inte riktigt varför.
Det jobbiga har också varit att två dagar så har den som kört tagit mig till små affärer för att jag bara ska gå in och titta, ni vet så som man brukar göra med turister, "just go inside and look not buy just look, five minutes". Men jag tackade bestämt nej och bad dem att köra mig raka vägen till hotellet. "But Madam just look"
Trodde inte det kunde hända när man bokat genom hotellet, men nu kommer det inte hända mer eftersom Jörgen har sagt till i bokningen hur det gått till och de bad så mycket om ursäkt. Det känns skönt.
VI har även flyttat tillbaka till det lite mindre rummet, det var sista gången jag flyttade runt på det här hotellet. Nästa gång flyttar jag ut, till lägenheten.

2 kommentarer:

  1. Tjoho :)
    Nu har du fått en till läsare, för nämligen lilla jag har hittat hit :)
    ska bli mycket spännande och kul att följa ditt liv i indien genom bloggen. :)
    kramkram

    SvaraRadera
  2. Kul att det ordnade sig med lägenhet tillslut.
    Julia och jag följer eran blogg och den är jätteintressant.
    Här hos oss det sol, plusgrader ute och skidskytte på tv´n.
    Bye bye!

    SvaraRadera