ANU produkter

onsdag 10 mars 2010

Besök på lokal marknad

Då har åter en dag gått här i Bangalore. Igår kan man säga att jag hade kontrasternas dag i shoppingvärlden. På förmiddagen fick jag följa med en Natasha(Berättar mer om henne senare) och hennes chaufför till en lokal frukt- och grönsaksmarknad, Russell market. Det var väldigt intressant. Jag köpte inget själv men fick iakta hur de gjorde affärer. Tänk er det smutsigaste ni kan, och lägger på 10, ungefär så var det i omgivningen och massor med folk och lukter. Men frukten och grönsakerna var jätte fina. Jag fick tipset att om man ska gå på en sån här marknad ska man ha med sig sin lokala chaufför eftersom handlarna annars lurar en. Där kan man hitta allt man kan tänka sig. Vi var även till en möbelhandlare för att titta på möbler till vår lägenhet.
På kvällen var Jörgen och jag till Mahatma Gandhi (MG) rd. Det är där alla stora köpcentrumen ligger. Jörgen behövde ett par nya skor så vi gick runt lite och tittade i de olika affärerna. Det var verkligen stort och lyxigt om man jämför med Rusell Market. Det fanns en hel del kända klädkedjor där. Där kommer det bli en hel del shopping.
Vi var även förbi kontoret som Jörgen kommer sitta på. Det såg riktigt fint ut.
För er som undrar så har våra två väskor som vi skickade hit kommit fram också. Så nu har vi inga ursäkter längre, nu kan vi gå på gymet eftersom träningskläderna hamnade i dessa väskor.
Det tråkiga är att jag är för dålig på att ta med kameran. Så det blev inga bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar