ANU produkter

torsdag 18 mars 2010

Overseas Women´s Club

Förra veckan blev jag medlem i OWC (Overseas Women´s Club) som är en klubb för kvinnor (och män) i den situationen som jag är. Alltså såna som jag, en medföljare, till en som jobbar här. Det är et perfekt ställe nu i början för att knyta kontakter och få tips och råd i alla frågor som dyker upp.
OWC anordnar olika temagrupper som , vinprovning, scrapbooking, bokklubb och matlagningsklubb, som ni märker är det en hel del typiska hemmafru aktiviteter. Jag ska nog gå med i vinprovarklubben. OWC driver även en hel del volontär projekt runt om i Bangalore som jag också är intresserad av, vet inte än vad jag ska göra men ska höra mg för lite.
Som ni ser är det en riktigt bra att vara med. Idag träffade jag även två svenskar på det traditionella torsdagsfikat. Det var roligt de var jätte snälla och rekommenderade massa ställen jag skulle se och nästa vecka ska vi kanske ta en lunch någon dag.
Varje torsdag träffas alla som vill i klubben på ett helt fantastiskt hotell låt bilderna tala. Det känns som man går in i ett palats därav namnet: Leela Palace






Läs mer på

1 kommentar:

  1. Hej Friiiida!
    Kul att höra att du har det bra :) Har inte varit uppdaterad på sidan men har nu läst ikapp! Säger bara mera bilder! Kram

    SvaraRadera